Aladağlar / Kızılkaya

Ramazan Bayramı temmuzun ilk haftası ve yer her zamanki gibi aladağlar hedef ise bu sefer Aladağlar’ın en yüksek zirvesi Kızılkaya. Bu tırmanış ve şartlara bağlı olarak devamında planladığımız tırmanışlar için yola çıktık hafif bir bayram trafiği çeksek de sabah 9 gibi Sokullupınar kamp alanına ulaştık. Çantaları katır ile Çelikbuyduran geçidine gönderip bizde peşinden 5 saatlik yorucu bir yürüyüşle geçide ulaştık. Kamp alanının kalabalık olacağı endişelerimiz boşa çıktı bir iki çadır dışında boştu ve su akıyordu.

20160705_135228

Tek sıkıntı beklenmedik soğuk rüzgar ve bulutlu hava durumuydu. Yemek ardından dinlenmeye çekilip sabah 06.45 de yürüyüşe başladık Yan geçiş ardından bel ve Kızılkaya tırmanışı. Tırmanış boyunca arkamızdan bizi kovalayan bulut kümesiyle ve zirveye ulaştık. Zirve de 20 dk kadar oyalanıp ardışık ip  inişleriyle yelken kayanın altına kadar sisli bir havada indik sonra sırta yaklaşma ve bele ulaşma ardından kamp alanına 14.45 gibi tekrar ulaştık.Tırmanış boyunca soğuk rüzgarlar sis ve bulutlar ensemizden hiç eksik olmadı. Rota iyi çalışılıp girilmesi erken bir rota yüzeyler çok çürük ve yanıltıcı zorluklar içeriyor. İniş için babalardan perlonlar ve sikkeler var biraz aramak gerekiyor. İnişte taş düşürmemeye dikkat etmek gerek.

kızılkaya aladağlar

20160704_122618

20160704_112309

20160703_174243

20160703_171935
Malzeme olarak İniş emniyet malzemeleri bolca perlon birkaç iniş sikkesi ile  ip olmalı mümkün olduğu kadar ip inişi yapılmasında fayda var. daha hızlı bir iniş sağlar. zirveden inişi yelken kaya hedeflenerek yapmak gerek. Ardından planımız başka bir zirveydi fakat havanın keyifsiz olası nedeniyle indik ufak bir Çamardı turu ve Kapadokya gezisi sonucu tekrar İstanbul’a döndük. Tüm faaliyetin en farklı yönü yemek konuşunu biraz abartmış olmamız oldu planlanandan erken de dönecek olmanın verdiği rahatlıkla sucuklu yumurtadan patates kavurmaya kadar Yeşim aşçılığını konuşturdu diyebiliriz……