Ortaburun Kuzey Doğu Duvarı

Bayram fırsatıyla ilk gün kısa bir faaliyet olarak Kaletepe tırmanışını gerçekleştirdikten sonra Mümtaz Çankaya dağ evinde dinlenmeye çekildik. Bütün gece bayram trafiğinde 14 saatlik bir yolculuk ve ardından hiç durmadan öğlen sıcağında  Kaletepe tırmanışı biraz yorucu olmuştu o yüzden ertesi sabah biraz tembellik ve sıkı bir kahvaltının ardından saat 9 civarı rotanın altına ulaştık. Bu gecikmeyi inişte ödeyecektik.

Tırmanış başladı ve daha 2. ipte yanlış bir duvara girmem ile sıkıntıya düştük ve ciddi vakit kaybı yaşadık, malzeme bırakmak zorunda kaldık ayrıca kopan büyük bir blokta işin cabası. Kopan blok gözlerimin önünde Neslihan ve Cihan’ın tam arasında patladı. Durumu toparladıktan sonra yarım ip kadar inip tekrar doğru rotadan devam ettik ve biraz dik devam etmeyi seçerek Dihedral rotası ile birleştik. Buradaki zor kısmı Cihan Emre lider devam etti sanırım bu onun bu tarz bir duvarda ilk geleneksel lider deneyimi oldu ve çok rahat bir şekilde çıktı. Sonra kısa bir yan geçiş ardından Cihan rotanın kalanındaki iki zor etabı dik devam ederek tamamladı. Ancak saat iyi geç olmuş ve hava kararmaya başlamıştı hiç vakit kaybetmeden sola vadinin birleştiği noktaya hızla ilerledik oldukça uzun süren karanlıkta bir iniş ile gece yarısı tekrar dağ evine ulaşmayı başardık. Artık hiç birimizin ayakta duracak gücü kalmamıştı bu yüzden ertesi gün gerçekleştireceğimiz it oturumu faaliyetini bir gün sonraya erteledik.