Panik Kayası – Sivridağ

Yurt genelinde kar yağışı bekleniyor her yerde yağmur ve soğuk hava hakimken İstanbul’dan gece yarısı uçağı ile Antalya’ya indik Sivridağ’ın en son kısmındaki Panik kayasının sağ bölümünde geleneksel tırmanış planlamıştık. Şanslıydık Antalya’da bizi gece olmasına rağmen güzel sayılabilecek bir hava ile karşıladı.

Sadece kuvvetli rüzgar vardı. Kiraladığımız araç ile merkezde bir şeyler yeyip yola devam ettik saat 2.5 gibi Sivridağ’ın girişinde su oluğunun önüne arabayı çekip arabada uyuduk. Gece artan rüzgar ve iyice soğuyan hava ki sabaha doğru 5 derece civarındaydı, yerini sabahla birlikte güneşe bıraktı. Saat 8 sularında mini bir atıştırma ve üst baş değişiminden sonra patikaya girdik. Yaklaşık 40 dk sonra rotanın altındaydık. Patika rotanın hemen önünden geçtiği ve yüzey çok belirgin olduğu için rahat bulduk. Vakit kaybetmeden hazırlıkları yapıp Mesut Saban ve Yeşim Memişyazıcı ile tırmanışa başladık. Ekip olarak rahat anlaşıyor ve hızlı hareket edebiliyorduk. Tırmanış iki ip boyu ve geneli çatlaklı düz ve dik bir yüzeyde sürdü. Çatlaklar emniyet noktası açışından kolaylık sağlarken, Sivridağ’ın temiz kayası tırmanışı rahatlatıyor ancak yüzeyin dik yükselmesi daha sık emniyet almayı gerektiriyordu. Tırmanışı ilk istasyonda birazda oyalanarak üç kişi yaklaşık 4,5 saatte tamamladık. Hepimiz güzel bir coğrafya sağlam bir kaya ve güzel bir ekiple tırmanmanın keyfi ile tekrar geri geceyi geçireceğimiz hava alanına küçük bir akşam Antalya gezisi sonunda döndük.