Uludağ Büyük Zİrve

2013 yılının son dağcılık faaliyeti olarak Uludağ Büyük Zirve’yi planlamıştık Mesut, Önder, Selda ve Yeşim büyük zirveyi deneyecektik Yeşim işlerini ayarlayamadığı için bu tırmanışa katılamadı. Kampı Volfram çukuru civarına kurduk Buraya ikinci oteller bölgesinde arabayı bırakıp saatten gibi bir sürede ulaştık. Aslında direk Volfram a giden bir teleferik var ancak sadece dönüşte kullanabildik.

Kampı kurduğumuz yerde zirve dağcılıktan bir ekip ve bizimle aynı saatlerde gelmiş olan İstanbul üniversitesinden de bir ekip vardı. Plan sabah 5 gibi kaptan ayrılıp hızla kapıyı geçip devam etmekti fakat hava hızla bozuyor rüzgar artıyordu. Gece 3-4 sularında hava iyice kapattı. Bu nedenle tırmanış saatini biraz erteledik saat 7 gibi kampı terk edip 1 saat gibi bir surede kapıya ulaşıp sırta çıktık. Kar batıyor olsa da yürüyüşün yarısı buzlu zeminde devam etti. Büyük zirve bir hayli arkada kaldığından yürüyüş oldukça uzun sürdü. Zirveye öğlen saatlerinde varıp fotoğraf çekilip hızla dönüşe geçtik. Kamp alanına geldiğimizde ve tırmanış boyunca hava açık seyretti. Hızla kampı toplayıp Telesiyejle önce ikinci oteller bölgesi civarına ve 20 dk’lık yürüyüşle arabamıza ulaştık. Yılın son faaliyetinde her şey yolunda gitti ve güzel bir Uludağ tırmanışı ile yıla veda ettik. Tırmanışta kullanmasak da üzerimizde ip emniyet kemeri ve ayağımızdan hiç çıkartmadığımız kramponlar vardı.